Ето как да намалите риска от сърдечен удар

04 януари 2019 г., 19:02
907

Източник: Life science / Shutterstock

Сърцето е най-важният орган в нашето тяло. Това е най-неуморният мотор, който поддържа живота в нас.

По различни причини обаче невинаги се грижим правилно за него. Товарим го с нездравословна храна, пушене и други вредни навици, пише ABC Fact.

Какво трябва да направим, за да подобрим здравето на собственото си сърце?

1. Престанете да пушите

Година след като пушачите се откажат от тютюнопушенето, рискът от инфаркт намалява наполовина в сравнение с активните пушачи.

2. Участвайте във всеки спорт

Плуването, тичането, тенисът, вдигането на тежести и дори обикновеното ходене намаляват риска от сърдечен удар и инсулт - достатъчно е да тренирате само половин час на ден.

Виж още: Смъртните врагове на сърцето

3. Отслабнете

Колкото повече излишни мастни клетки има в тялото, толкова по-интензивно сърцето трябва да изпомпва кръвта, за да ги насища с кислород.

4. Яжте повече фирби

Фибрите помага да се намали нивото на лошия холестерол, който запушва кръвоносните съдове и пречи на нормалното функциониране на сърцето. В допълнение, диетичните фибри нормализират нивата на кръвната захар. 

5. Яжте растителни мазнини

Растителните мастни киселини буквално "поправят" повредените съдове, правят ги еластични и могат да издържат дори на високо кръвно налягане. За да ги включите в диетата си, яжте зеленчуци, плодове, ядки, авокадо, растителни масла.

Прочетете целия материал на сайта на Мениджър Нюз.

Коментари