4. Страхът от нещата, които са неясни и неразбираеми. Повечето хора обичат предпочитат да се залавят само с нещата, които им се струва, че имат смисъл. За жалост обаче животът не винаги е подреден и понятен. Има някои неща, които никога няма да разберете, колкото и да впрягате ума си, и някои задачи, които никога няма да разрешите. Специалистите в областта на рекламата се съгласяват, че най-страхотните креативни идеи се раждат от хаоса. Примирете се с това, което виждате, че работи, дори да не можете да си обясните защо.

5. Липсата на доверие. Определена доза несигурност придружава всеки креативен акт. Малката доза съмнение в себе си е здравословна. Въпреки това трябва да бъдете уверени във възможностите си, за да създадете и измислите ефективни решения на проблеми. Когато разберете, че идеите често първоначално изглеждат малко луди, че провалът е само процес на учене и че всичко е възможно, сте на път да станете по-уверени и по-креативни. Вместо да делите в ума си света на възможно и невъзможно, разделете го на това, което сте опитали и това, което не сте.

6. Обезкуражаването от други хора. Мнението на останалите със сигурност е възпряло хиляди гениални идеи и реализацията им в историята на човечеството. Действително, човекът е социално същество и няма как да не се влияе от другите, но ако не бяха тези, които са дръзнали да се опълчат на общата представа, светът не би вървял към прогрес.

7. Претрупването с информация. Да бъдеш претрупан с информация може така да блокира ума ти, както нищо друго. Процесът се нарича „анализационна парализа“. Това е състоянието, в което се мисли толкова много, че се губи способността да се реагира. Твърди се, че информацията за мозъка е това, което е храната за тялото. Не трябва да се прекалява с нея, защото пренасищането е нездраво състояние. Всеки успешен човек знае кога да спре да събира информация и да предприеме някакво действие.

8. Да бъдеш в капана на погрешни граници. Попитай един писател или автор за чудесна идея и ще получиш решение, което се измерва в думи. Запитай дизайнер и ще ти го поднесе под формата на визия. Блогърът ще подходи по свой начин, може би мултимедиен. Всички сме продукт на личния си опит. Но границите, които си поставяме, са определени от самите нас. Понякога си поставяме погрешни граници и така спираме ума си да произведе това, на което е способен.

Мениджър Нюз