Химичните процеси в мозъка на пациентите са различни от тези на всички останали. Това твърди изследване на учени от Калифорнийския университет в Лос Анджелис, съобщи BBC.

Проучването беше публикувано в международния седмичен медицински журнал Nature. То е установило, че при аутистите липсват уникалните характеристики на фронталния дял на мозъчната кора. Мозъкът на всички аутисти има един и същи модел на изразяване на гените, поясняват изследователите.

Учени от САЩ, Великобритания и Канада изследват мозъчните процеси и състав на десетки пациенти с аутизъм и ги съпоставят с тези на здравите хора. При хората без тази диагнода 209 гени са отговорни за клетъчните процеси в мозъка, докато при аутистите те са 235 гени. Много от тях ече са били свързвани със заболяването при предишни изследвания.

„Ако изследвате 20 души с аутизъм на случаен принцип, случаят с болестта на всеки един от тях ще бъде уникален. Въпреки това, след като проверихме как гените и протеините си взаимодействат с мозъка, видяхме определени повтарящи се модели. Тази обща черта може да е ключът в откриването на произхода на заболяването“, обясни проф. Даниел Гешуинд от университета на Калифорния.

От световните организации за изследване и борба с аутизма заявиха, че откритието може да има сериозна роля в бъдещето лечение на заболяването.

Смята се, че аутизмът се проявява при специфична комбинация на гените на човека и заобикалящата го среда. Това е широко разпространено заболяване, което засяга огромен брой хора в света. Около 500 хил., включително болните от Синдрома на Аспергер, който е вид аутистично заболяване, са диагностицирани само във Великобритания например.