Астрономите откриха, че Слънчевата система далеч не е като останалите звездни системи във Вселената, които сме наблюдавали. Според изследване, което е анализирало данните от 909 планети, обикалящи около 355 звезди, нашата родна звездна система е много по-различна от останалите, които са много по-подредени. Екип, воден от Лорън Уайз от университета в Монреал е открил, че другите звездни системи с множество планети имат няколко водещи характеристики. Планетите им са много по-подобни по-размер една на друга, отколкото планетите в слънчевата система, и техните орбити са много по-равномерно разположени на близки разстояния.

Ако погледнете Слънчевата система ще си припомните, че в нея има какво ли не – планети от всякакви размери и форми, а разстоянията им от Слънцето варират много сериозно. Преди учените смятаха, че това вероятно е нормата за структура на звездите системи във Вселената изобщо. Но данните за екзопланеите, до голяма степен осигурени от телескопа Кеплер, показват, че тази хипотеза е погрешна. Изследваните 909 планети са се намирали на разстояние между 1000 и 4000 светлинни години от Земята и следват два закономерни модела, които са учудили сериозно астрономите Оказало се, че по правило планетите са с груб размер, който е много близък до размера на съседните им планети. И разстоянията между техните орбити са били до голяма степен еднакви. Или, с други думи, ако знаем размера на една планета в звездна система можем да изведем размера на друга планета и нейното орбитално разстояние до звездата на системата. Откритието има значение за разбирането на формирането на звездните системи и може да ни помогне да разберем защо нашата Слънчева система е толкова различна.