Астрономи засякоха непознати радиосигнали от Космоса

16 октомври 2018 г., 09:12
1360

Все още не е ясно какво точно поражда тези сигнали. Астрономите смятат, че най-вероятно става дума за гигантски обект като например неутронна звезда, но не изключват теорията за извънземна цивилизация. Илюстрация: Shutterstock

Астрономи успяха да засекат множество непознати радиосигнали от Космоса посредством нов и мощен радиотелескоп в Австралия. Само през 2018 г. техният брой е 20, коментира Райън Шанън от Университета по технологии "Суинбърн" пред сп. Nature.

Любопитното в случая е, че се наблюдава рязко увеличение на сигналите – общият им брой за последните 11 години е 10. Учените смятат, че те идват от далечните зони на Вселената, а не от галактиките наоколо.

Нещо повече - новите сигнали са и най-мощните досега. Повечето са еднократни - без видим източник. Един от малкото повтаряеми сигнали е засечен преди няколко години, като е локализиран до галактика на 3 млрд. светлинни години разстояние.

Шанън казва, че учените ще се опитат да проследят източниците и на новооткритите сигнали. Те са в различни честоти, като показват през колко материал са преминали по време на пътуването си. "Тъй като знаем, че идват от много далеч от Вселената, можем да използваме сигналите, за да засечем липсваща материя, която се намира в пространството между галактиките, което е много вълнуващо", казва още Шанън.