Вижте тази снимка на спирална галактика в цялата й уникална прелест

20 август 2019 г., 14:22
354

Популярна сред любителите астрономи, тя блести в северното съзвездие Лъв, съвсем близо над главата на лъва. Тази част от съзвездието понякога се разглежда като обърнат въпросителен знак или се оприличава на сърп.  Източник: ESA/Hubble & NASA, L. Ho et al.

"Хъбъл" направи поредната невероятно красива космическа снимка. Този път тя е на спиралната галактика NGC 2903, която се намира на 30 милиона светлинни години от Земята в съзвездието Лъв.

Тя е по-малка от Млечения път с размер около 80 000 светлинни години.

На фотографията се виждат ясно звездни купове, които излъчват розовееща светлина. Обозначената само с букви и цифри галактика е била открита случайно, докато телескопът е проучвал 145 дискови галактики. Учените се надяват да намерят обяснение на взаимоотношението между галактиките и черните дупки, които са разположени в перифериите им.

Почти три четвърти от всички галактики във Вселената са с формата на спирала. Отличителната им черта е, че те включват ръкави, които са пълни със слънчеви системи. Нашата галактика – Млечния път, също е била смятана за спирална галактика. През 60-те години на миналия век обаче е преквалифицирана в пресечена галактика. Това означава, че тя има отличително централно ядро и няколко спираловидни ръкава.