Астрономите са вбесени, след като нещо, което те наричат “космически боклук”, бе изстреляно в космоса. По-рано този месец, Новозеландската компания за космически кораби на име Рокет Лаб, успешно изведе първия си спътник в космоса. Малкият детайл е, че за разлика от всички останали сателити, техният Звезда на Човечеството не носи апарати на борда си, а представлява арт-инсталация. Звезда на човечеството е силно отразяваща топка със 65 страни, изработена от карбон, която ще обикаля Земята в продължение на 9 месеца. Към Октомври орбитата и ще спадне и сателитът ще се дезинтегрира, докато се спуска в атмосферата на Земята.

Но дотогава Звезда на човечеството ще блести толкова ярко, че ще може да бъде наблюдавана лесно от повърхността на планетата. Ще бъде най-лесно видима по време на изгрев и залез и ще даде възможност на хората да се замислят за Космоса. “Изчакайте момента, когато сателитът е над вас и изведете любимите си хора навън, за да я погледат. Ще преживеете връзка с повече от 7 милиарда хора на планетата”, коментира основателя Питър Бек в изявление на сайта на компанията. А професионалните астрономи вече окачествиха “звездата” като боклук, диско топка и космически графити. Астрономът Ерок Мамайек написа в своя Туитър профил, че проектът звучи като весела инициатива, но всъщност представлява “нежелано навлизане в среда, претъпкана със сателити”.