Данните, събрани от мисията на Curiosity до Червената планета показват, че излагането на огромни количества радиация е едно от най-големите предизвикателства, с което ще трябва да се справи човечеството при пътуванията си до Марс, пише PopSci.

Ако планирате да пътувате в посока Марс през следващите години, това определено са лоши новини за вас, изтъкват учените от NASA. Без нужното високо ниво на защитна технология просто ще бъдете изпържени и изпепелени от радиацията там.

Досега учените предполагаха за подобно нещо, но данните от детектора за оценка на радиацията по време на междупланетарното пътуване на Curiosity вече доказват експерименталните модели на NASA.

С наличната технология пътуването до Марс отнема 253 дни, през които трябва да бъдат изминати 560 милиона километра. За това време количеството радиация, което детекторът е регистрирал в Curiosity, е многократно по-голяма от това, на което могат да бъдат излагани астронавтите за цялата си активна кариера.

"По отношение на натрупването това е все едно да минавате на скенер всеки пет-шест дни", казва Кари Цайтлин от NASA.

По време на пътуването си Curiosity е бил изложен на 1.8 mSv радиация на ден, която идва от космически лъчи.

"Трябва да открием начин да стигнем там по-бъпзо, за да намалим влиянието на лъчите", добавя Еди Семонес, специалист по космическа радиация в NASA. Засега това обаче изглежда непосилна задача, тъй като дори да бъде намалено на 180 дни, пътуването отново ще доведе до натрупването на прекалено големи количества радиация.