NASA се подготвя за едно наистина уникално звездно събитие – точно след 10 години астероидът „Апофис“ (кръстен на гръцкия бог на хаоса) ще прелети изключително близо край Земята. Той ще се намира само на 30 хил. км от нас. Горе-долу колкото разстоянието от тук до Луната.

„Апофис“ е наистина голям астероид – диаметърът му е цели 340 метра. Той ще може да се наблюдава с невъоръжено око и ще се движи толкова бързо, че ще подмине Луната за около минута.

NASA ще наблюдава астероида с оптични и радарни телескопи, за да изучи астероида в детайли. Благодарение на радарните телескопи ще можем да видим детайли от повърхността му с разлика едва от няколко метра.

Интересното в случая е, че нашата планета би могла да окаже влияние върху самия астероид. Така например гравитацията на Земята вероятно ще промени малки лавини на повърхността и да промени траекторията и начина му на въртене.

Няма опасност „Апофис“ да удари Земята. Шансът да ни удари е 1 на 100 000. Ако неговата траектория обаче бе малко по-различна, той принципно има потенциала да нанесе огромни щети на планетата и дори да ни заличи от лицето на Земята.