Идеята за планета с две или повече слънца, не е никак невъзможна. Подобни звездни системи са познати на астрономите още от 1993-а година. Досега обаче никой не беше срещал истински масивна планета в подобна двойна система.

Използвайки космическия телескоп Кеплер, учени са открили обекта Kepler-1647b – най-голямата позната планета, която обикаля около две звезди. Газовият гигант е на 4,4 милиарда години и е с размерите на Юпитер. Орбитата на планетата е доста разтеглена – една обиколка около двойката звезди отнема 1107 дни. Това обаче е доста по-кратко и близо от орбитата на нашия газов гигант, който прави пълна обиколка около слънцето за 12 години.

Не е изненада, че учените не се надяват да открият живот на Kepler-1647 – газовият гигант няма твърда повърхност в смисъла на скалистите планети и условията в атмосферата му са враждебни. Има обаче вероятност някоя от големите луни, обикалящи около планетата, да са дом на живи организми – точно както луните на Юпитер могат да бъдат.

Учените бързат да отбележат, че това е едва върхът на айсберга при планетите, които обикалят около двойни звезди – тепърва предстои да откриваме и проучваме подобни странни системи, пише IDG.