Международният астрономически съюз потвърди, че небесният обект, който наскоро премина покрай Земята, е от друга слънчева система, предаде „Индипендът“, цитирани от Мениджър НюзКометата, която бе кръстена 2I/Borisov на името на нейния откривател – астрономът Генадий Борисов, е дошла от наистина далечно място в Космоса, коментират учени. 2l в нейното наименование обозначава факта, че тя едва вторият междузвезден обект, известен на астрономите.

Обектът бе забелязан за първи път на 30 август от Борисов от обсерваторията MARGO в Крим и първоначално бе обозначен като C/2019Q4. Това е първата комета, която идва от място отвъд границите на нашата Слънчевата система. Преди това учените са засекли още един междузвезден обект, носещ наименованието Оумуамуа (Oumuamua), който обаче остава мистерия за астрономите. Те не знаят какво точно представлява той и откъде идва.

Новата комета повдига значително по-малко въпроси. Нейната траектория е такава, че тя ще бъде видима от Земята за много по-дълъг период, което ще позволи на астрономите да разберат повече за нея.

Борисов е с леко мъглив външен вид, което подсказва, че ядрото му се състои от ледени материали, които се изпаряват по време на приближението му към Слънцето. В момента C/2019 Q4 е на около 420 млн. км от нашата звезда, а на 8 декември ще се доближи максимално до нея (на около 300 млн. км).

„Обектът ще е най-ярък в средата на декември и ще може да бъде наблюдаван със средни по големина телескопи до април 2020“, допълва Фарночия. – След това само професионалните телескопи ще могат да следят кометата до октомври 2020 г."