На тази карта може да се окаже малко трудно да намерите мястото, на което се намирате. Защото това е най-новата и най-детайлната карта на Галактиката, която човечеството е имало някога. Европейската космическа агенция съвсем наскоро я разпространи, която освен нашата галактика Млечния път включва и огромен брой нови регистрирани космически обекти, като звезди, астероиди и много други. Картата използва последните данни от мисията Гая и резултатите за просто зашеметяващи. Картата фиксира позициите на почти 1.7 милиарда звезди. Като картографира позицията, яркостта и другите детайли на звездите в нашата галактика, Гая ни помага да разберем как и къде точно попада нашата Слънчева система.

“Гая вече започна да променя нашето разбиране за природата на вселената по всички космически мащаби”, коментира Тимо Прусти от ЕКА. “Дори в близката околност на Слънцето, което е регион, за който мислехме, че познаваме най-добре, се откриха нови и вълнуващи астрономически факти.” Така например картата дава напълно нова информация за астероидите, които прелитат през нашата звездна система. Космическият кораб Гая бе изстрелян през 2013 година и досега е идентифицирала 14 099 астероида само в Слънчевата система. Орбитите на 200 от тях, които са най-ярки, могат да се видят на тази анимация.