След 7 години NASA ще изпрати до Титан, най-големия спътник на Сатурн, подобна на хеликоптер изследователска сонда, наречена Dragonfly (водно конче). Нейната цел ще е да търси форми на живот. "Това ще бъде първият безпилотен модул за кацане, способен да преодолее разстояние от над 160 км в плътната атмосфера на Титан!", съобщиха още от агенцията.

Титан наистина е едно от най-интересните места в Слънчевата система. Спътникът е по-голям от планетата Меркурий и получава топлина от радиацията на недрата му и приливни сили от влиянието на гигантския Сатурн.

Тъй като обикаля около Сатурн, Титан е на около 1.4 милиарда километра от Слънцето, около 10 пъти по-далеч от Земята. И защото е толкова далече от Слънцето, повърхностната му температура е около -179 градуса по Целзий.

Инструментите, с които ще бъде оборудван Dragonfly , ще му позволят да изследва органическите вещества и да оцени пригодността за съществуването на живот. С проучването на химическите маркери ще може да бъдат установени настоящи или изчезнали форми на живот.

Мисията ще стартира през 2026 г. и ще достигне Титан през 2034 г. Агенцията планира да се спусне роботизиран квадрокоптер, захранван с плутоний, който да изследва повърхност на спътника на Сатурн в продължение на 2,7 години.