Космическият апарат "Касини" на NASA освобождава своя спускаем модул Хюйгенс, носещ името на астронома Кристиян Хюйгенс. Той се насочва към атмосферата на Титан и на 14 януари 2005 г. навлиза в нея. Впоследствие предава данни за атмосферата и повърхността на най-големия спътник на Сатурн и прави множество снимки.

Касини-Хюйгенс е космически апарат, съвместен проект на NASA, Европейската космическа агенция (ЕКА) и Италианската космическа агенция (ИКА). Основна цел на мисията е изследване на Сатурн и неговите спътници. Апаратът се състои от две основни части: орбиталният модул Касини, носещ името на астронома Джовани Доменико Касини и спускаемият модул Хюйгенс.

Апаратът е изстрелян на 15 октомври 1997 г. Навлиза в орбита около Сатурн на 1 юли 2004 г.

Общата стойност на мисията е около 3,26 милиарда щатски долара, в това число 1,4 милиарда за предстартова разработка, 422 милиона за ракетата изстреляла апарата, 704 милиона за опериране на мисията и 54 за наблюдение. Делът на NASA е 2,6 милиарда, следван от 500 милиона на ЕКА и 160 милиона на ИКА.

Какво още се е случило на днешната дата?

Събития

•    800 г. — Състои се коронацията на Карл Велики в Рим.
•    1000 г. — Основана е Унгария, като християнско кралство от Стефан I.
•    1066 г. — Провежда се коронация на Уилям Завоевателя като крал на Англия в Уестминстърското абатство, Лондон.
•    1599 г. — Основан е град Натал в Бразилия.
•    1818 г. — В нощта на 24 срещу 25 декември е изпълнена за първи път коледната песен Тиха нощ, свята нощ (Silent Night) (в църквата Свети Никола в Оберндорф край Залцбург).
•    1896 г. — Излиза първият брой на италиански всекидневник Аванти в Рим.
•    1914 г. — Първата световна война: Точно след полунощ на Коледа, германските и британските войници на Западния фронт прекратяват стрелбите и започват да пеят коледни песни.
•    1926 г. — Хирохито става император на Япония.
•    1932 г. — Земетресение с магнитуд 7,6 в Гансу, Китай причинява смъртта на 70 000 души.
•    1939 г. — Коледна песен (A Christmas Carol) на Чарлз Дикенс е прочетена за първи път в ефира на радио CBS.
•    1941 г. — Втората световна война: Хонконг, дотогава британска колония, се предава на Япония след 18 дни кървава съпротива.
•    1947 г. — Влиза в сила конституцията на република Китай.
•    1973 г. — Компютърната мрежа ARPANET, предшественик на Интернет, се срива, когато програмен бъг кара целия трафик да се рутира през сървъра на Харвардския университет и да блокира сървъра.
•    1974 г. — Циклонът Трейси опустошава северния австралийски град Даруин.
•    1977 г. — Израелският министър председател Менахем Бегин и египетският президент Ануар Садат си дават среща вЕгипет.
•    1978 г. — Спускаемият модул на съветския апарат Венера 12 достига повърхността на Венера.
•    1989 г. — Николае Чаушеску, бивш комунистически диктатор на Румъния и жена му Елена, са осъдени на смърт и разстреляни.
•    1991 г. — Президентът на СССР Михаил Горбачов подава своята оставка, след решението за разпадане на Съюза.
•    2000 г. — Китай и Виетнам подписват споразумение за подялба на акваторията на Тонкинския залив.
•    2002 г. — Пуснато е в движение метрото в Ню Делхи (Индия).