Огромна космическа скала, широка около километър и половина, е възможно да удари нашата планета в някоя от следващите 200 години.

Астероидът на име Бену прекосява орбитата на Земята веднъж на всеки 6 години и се приближава прогресивно след всяко преминаване.

Открит през 1999, този голям обект ще се приближи толкова близо до нас през 2135 година, че ще мине между Луната и Земята! Когато това се случи теоретически е възможно гравитационното привличане на Земята да измени орбитата на Бену и да го постави на курс към към колизия с нашата планета в рамките на остатъка от века.

Ако астероидът ни удари, силата на удара ще бъде равна на едновременния взрив на 3 милиарда тона експлозив – достатъчно да причини значителни разрушения навсякъде по планетата.

За щастие НАСА има приготвен план – сонда, на име Озирис-Рекс, която ще излети този Септември. Тя ще прекара една година в орбита около Слънцето рпеди да използва гравитацията на Земята за да се позиционира около Бену, където ще проведе задълбочен анализ на неговите повърхност и състав.

Сондата също ще изследва т.н. Ефект на Ярковски – феноменът, теоретично приет за отговорен за отклоняването на астероиди по курс на сблъсък със Земята.

“Ние трябва да разберем всичко за Бену – неговите точни размери, форма, маса и състав,” казва Проф. Данте Лаурета. “Това може да се окаже жизнено важна информация за идните поколения”.

Източник: News.com.au