Телескопът „Хъбъл“ направи най-детайлната снимка на Триъгълник – спирална галактика край Млечния път. Изображението се състои от забележителните 665 млн. пиксела и показва централния регион на галактиката (яркият жълтеникав център), обграден от вътрешните спирални ръце. То се състои от 54 различни снимки, всичко дело на „Хъбъл“, които са били „съшити“ в едно благодарение на съвместните усилия на астрономи от Европейската космическа агенция и NASA.

Изображението по-долу пък показва NGC 604 – космически регион, който също се намира в галактиката Триъгълник.

Източник: NASA, ESA, and M. Durbin, J. Dalcanton, and B. F. Williams (University of Washington)

Той се простира на 1500 светлинни години и представлява един от най-големите и ярки залежи на йонизиран водород в нашата „местна група“ от галактики. Освен това тук се раждат и огромно количество звезди. Тук газът е 1/10 водород. Това води до бавното му разграждане под въздействието на гравитацията, което пък от своя страна образува нови звезди, излъчващи ултравиолетова радиация. „Хъбъл“ заснема този регион за първи път през 2003 г., а впоследствие отново през 2010 г.

Видео, публикувано от космическите агенции, хвърля още по-задълбочен поглед върху Триъгълник, която е втората най-близка голяма галактика до нашата. По-долу може да видите множеството сияещи газови облаци в спиралните ръце. Яснотата на образа е забележителна.

NGC 595 e още един гигантски регион с йонизиран водород

Той е открит за първи път от немския астроном Хенрих Луи Д'Аре през октомври 1864 г.

Снимка: NASA, ESA, and M. Durbin, J. Dalcanton, and B. F. Williams (University of Washington)