Вселената е красива, но понякога може да бъде и леко страховита. Поне на пръв поглед.

В нощта, когато децата ходят от врата на врата със шапки на вещици и пиратски маски, ви предлагаме да се насладите на някои от най-впечатляващите космически мъглявини.

Метлата на вещицата

Мъглявината Воал, разположена в съзвездието Лебед, прилича на метла на вещица.

Представлява облак от горещ йонизиран газ, останки от свръхнова, избухнала преди 5 до 8 хиляди години. Разстоянието от Земята до Воал не е точно установено, но според някои оценки е около 1470 светлинни години. Мъглявината е един от най-ярките небесни обекти в рентгеновия спектър.

Снимка: NASA images / Shutterstock

Магьосникът

Мъглявината NGC 7380 е наречена още Магьосник. Тя е разположена на 8000 светлинни години и обгражда разсеяния звезден куп NGC 7380. Може да се наблюдава с малък телескоп в съзвездието Цефей.

Снимка: Pawel Radomski / Shutterstock

Черепът

Мъглявината Череп (NGC 246) в съзвездието Кит е обект с четири видими звезди на "лицето си". Тя имитира формата на човешки череп с големи лилави очни кухини и отворена уста.

Снимка: AZSTARMAN / Shutterstock

Окото

Мъглявината Охлюв е планетарна мъглявина в съзвездието Водолей на разстояние 650 светлинни години от Слънцето. Една от най-близките планетарни мъглявини. Открита е от немския астроном Карл Лудвиг Хардинг, използвал двуинчов телескоп, през 1824 година.

Снимка:Bill Frische / Shutterstock

Божията ръка

Тази красива космическа структура, образувана от енергия, излъчвана от мъглявината край умиращата звезда PSR B1509-58, наподобява гигантска ръка. Червените райони в изображението са резултат от газовия облак RCW 89.

Снимка: NASA/JPL-Caltech/McGill

Котешката лапа

NGC 6334 се намира на разстояние 5500 светлинни години от Земята, а размерите на Лапата са 50 светлинни години. Тази мъглявина се споменава за първи път през 1837 г. от британския астроном Джон Хершел, който успял да разгледа само най-ярката част на Котешката лапа, независимо че по тогавашните мерки имал под ръка най-мощния телескоп.

Снимка: NASA images / Shutterstock

Тарантулата

Тарантула, известна също като 30 Doradus и NGC 2070, е H II област в Големия Магеланов облак, част от съзвездието Златна рибка. Първоначално е смятана за звезда, но през 1751 година Никола Луи дьо Лакай установява, че това всъщност е мъглявина.

Снимка: NASA images / Shutterstock

Призракът на Луната

Мъглявината Призракът на Луната (NGC 6781) в съзвездието Орел изглежда като блед, призрачен балон от ектоплазма с голяма, тъмна дупка в центъра на балона.

Снимка: Tragoolchitr Jittasaiyapan / Shutterstock

Фантомът

Мъглявината Фантом, известна с по-прозаичното име NGC 6741, е планетарна мъглявина на около 7000 светлинни години в съзвездието Орел. Нейната централна звезда, бяло джудже, изпусна бившата си атмосфера в космоса, където тя свети зловещо с UV светлина.

Снимка: Cristian Cestaro / Shutterstock