„Майка ми ме учеше никога да не давам излишни съвети, нито да помагам на хората, ако не са  поискали. Мислех си, че тя просто е студен човек. С времето обаче започнах да осъзнавам, че е права. Майка ми е един от най-добрите хора на света.“

Това пише блогърът CamMi Pham и изброява три правила, които можем да спазваме, когато помагаме на хората. 

1. Спрете да помагате на хора, които не го заслужават

Навремето разни хора ме канеха на кафе, за да почерпят идеи за бизнеса си. Но хора с милиони долари в банковите си сметки не би трябвало да използват опита ми безплатно, особено ако дори не си правят труда да ми платят чая. Не е приемливо!

Те не разбират, че имам нужда от пари, за да храня семейството си и да плащам сметките си. Не разбират, че имам срокове в работата. Дори не им минава през ума, че за да компенсирам за времето, прекарано с тях, трябва да работя до два през нощта. 

Ако наистина мислят, че времето ми не струва нищо, аз нямам време за тях. 

Ако хората не ги е грижа за вас, не им помагайте. Те не заслужават помощта ви. 

Този материал ви харесва? Последвайте ни във Facebook!

Хората винаги ще се опитват да ви използват, ако им позволите. Нямате време да помогнете на всички. Помагайте само на хората, които наистина го заслужават. 

2. Спрете да помагате на хора, които не оценяват вашата помощ

Най-голямата ми слабост е, че обичам да помагам на хората. Помагам на хората, без значение дали са ме помолили, или не. Но човек не знае кога този начин на мислене може да му навреди. 

Един от бившите ми клиенти имаше проблем. С екипа ми прекарахме няколко дни да анализираме всякакви данни, за да разберем какъв е проблемът. Това всъщност не беше част от работата ни, тъй че не му поискахме пари за това. Резултатът беше, че открихме сериозни пропуски в бизнес модела и стратегията на компанията. Но щом показахме на клиента какво сме открили, той на момента ни уволни. 

Направихме този анализ от съчувствие към клиента. Но му казахме нещо, което не искаше да чуе и в крайна сметка в крайна сметка да ни намрази за това, че даваме професионалното си мнение.