За емотиконите в бизнес кореспонденцията

13 май 2019 г., 21:22
1361

Pop Paul-Catalin / Shutterstock

 

Не, едно смайли в бизнес писмо не ви кара да изглеждате топли, сърдечни и особено компетентни. Усмихнатите емотикони в бизнес електронни писма правят така, че изпращачът изглежда некомпетентен, откри ново изследване.

“Резултатите от нашето изследване са първото доказателство, че, противно на широкоразпространеното мнение, смайлитата всъщност съвсем не създават представа за топлина и сърдечност към изпращача им. И още по-лошо, те имат значим и измерим ефект върху формирането на представа за неговата или нейната компетентност – истината е, че емотиконите правят така, че да изглеждате по-малко компетентни”, обяснява Ела Гликсън, водещата авторка на изследването.

“Във формалната бизнес корепоснденция смайлито не значи усмивка”, добавя тя.

Серията от експерименти са били проведени върху 549 души от 29 различни страни. По принцип, усмивките на живо и лице в лице наистина карат хората да бъдат приети като по-топли и сърдечни, и, всъщност, като по-компетентни. Но същото въобще не важи за емотиконите.

“По време на изследването открихме, че когато участниците са били помолени да отговорят по електронната поща на формални писма, техните отговори са били по-детайлни и са включвали повече съдържателна информация тогава, когато имейлът не е включвал емотикон”.

В допълнение, електронните писма, които са съдържали емотикони, е било по-вероятно да са били изпратен от жена, са открили учените. Съществува, разбира се, риск, това да рефлектира някои стереотипни предразсъдъци към половете.

“За момента виртуалното смайли може да замести донякъде истинската усмивка само тогава, когато наистина познавате добре другия човек. При първоначални контакти е много по-добре да избягвате емотиконите, независимо от своя пол и възраст”, добавя Гликсън. 

Psy Blog

Коментари