Ако мислите за храната, която поемате, ще ядете по-малко, твърдят американски учени. Експериментът, проведен от изследователи в университета Карнеги-Мелън в Питсбърг, на практика преобръща досегашната практика на “гонене” на лакомствата от ума като начин за отслабване.

Учените заръчали на група доброволци да си представят как изяждат един по един 30 шоколадови десерта M&M. Друга група трябвало да си представи, че поема само 3 десертчета.

След това на всички участници била предложена купа, пълна с реални M&M и те можели да вземат неограничено количество.

Тези, които мислено погълнали 30 парчета, изяли в действителност двойно по-малко, отколкото другите.

Според учените, описали резултатите в сп. Science, “репетицията” е ключът към успеха. Колкото по-детайлно си представяте как дъвчете храната и колкото повече е тя в главата ви, толкова повече се засищате предварително и на практика консумирате по-малко. 3 десерта не са достатъчни за постигане на ефекта на “визуалното” засищане, но 30 със сигурност стигат.

Изследователите уточняват, че има успех само при един и същ вид храна – ако мислите за торта, апетитът ви за чипс няма да намалее.

“Хората се стремят да избягват поемането на нездравословна храна, като потискат мисълта за нея. Това изглежда е погрешна стратегия, защото предполага, че оставате в изходната си позиция на ненаситен апетит, докато нашето изследване предполага, че ако многократно си представяте как консумирате дадена храна, апетитът ви за нея намалява”, твърди екипът от Карнеги-Мелън.