Откакто дистанционната работа беше наложена от Covid-19 през март 2020 г., има и такива, които не са стъпвали отново в офис. От друга страна, провеждането на работния ден от дома е причината, поради която в хиляди домове има определено пространство за хоум офис. Отдалечената работа, разбира се, има своите предимства и недостатъци. Като цяло се подобрява производителността и креативността на служителите, като в същото време те спестяват време и пари за придвижване до офиса. Лошото е, че съществува известен риск от социална изолация и персоналът да спре да се чувства свързан с компанията. А ако човек не е достатъчно организиран и лесно се разсейва, то тогава и производителността може да намалее. Карла Санчес, уелнес консултант и експерт по управление на стреса в платформата Holistic Concept, предлага 10 практически съвета за интелигентна работа от разстояние.

Планирайте добре деня, като запишете приоритетите за деня - За да бъдете наистина ефективни, трябва да се организирате и да изготвите ясни насоки, в допълнение към схемата, определена от компанията, в която работите. Планирайте деня, за да оптимизирате времето и енергията си. Правете кратки графици и ги спазвайте. Направете си списък със задачи в писмен вид и ги подредете по приоритет, като спешността не винаги е най-важната. Поддържайте комуникация с вашия екип. 

Създайте си ъгъл само за работа - Импровизирането на офис в хола, кухнята, трапезарията или други ъгли на къщата прави изключването от домашната атмосфера почти невъзможно. Позиционирането на ъгъл, който използвате само за работа, ще ви помогне да се съсредоточите и да бъдете по-ефективни. Това място трябва да има широка маса, добра светлина (и по-добре, ако е естествена), удобен стол, подходящ за работа и личен декоративен щрих като растение, свещ или снимка - нещо, което ви вдъхновява или ви помага да сте в добро настроение. Ако работите с лаптоп, от съществено значение е екранът да е на нивото на очите ви, за да не форсирате врата. Ако не, повдигането му с някои книги е добра алтернатива. Очила с филтър за екраните помагат за намаляване на дискомфорта в очите и облекчават напрежението в очите от дългия престой пред монитора. Слушането на музика със слушалки е начин да се изолираме, за да увеличим концентрацията и могат да бъдат полезни, когато трябва да се справите с външни шумове. Винаги трябва да има вода на вашата маса. Независимо от сезона на годината, така че ще останете правилно хидратирани, а тялото и умът ви ще работят по-добре. 

Погрижете се за личния си имидж - Работата в анцуг или клин е много удобна, но внимавайте, рискувате да не свалите пижамата си цял ден! Не бъркайте комфорта с мързела и полагайте малко усилия да се облечете. Има хиляди начини да се чувствате комфортно, но не пренебрегвайте личния си имидж, все пак носите отговорност към себе си и към колегите си.

Внимание към стойката - Наблюдавайте позициите, които приемате, когато работите и се опитайте да поддържате гръбнака си изправен, активирайки коремната област. Поставянето на малка възглавница в долната част на гърба или между лопатките ще ви помогне да бъдете по-изправени. Инвестирането в ергономичен стол е равносилно на предотвратяване на бъдещи болки в гърба и други мускулно-скелетни оплаквания.

Дишайте - Наличието на прав гръб, независимо дали е седнал или изправен, подобрява капацитета на белите дробове, тъй като държи гръдния кош отворен и насърчава по-ефективно дишане. Дълбокото дишане се бори с усещането за умора, тялото се ревитализира, а мозъкът се насища с кислород и така може да остане фокусиран за по-дълго време.

Правете активни почивки - През деня трябва да правим почивки, за да изпънем краката си и да изчистим ума си. Отделете си няколко минути, за да погледнете през прозореца и да се порадвате на слънцето. Излизането навън на разходка, за да изпълните бърза поръчка в квартала или обикновен разговор с колега също се считат за активни почивки. Тези малки ваши моменти спомагат да намалите последиците от стреса. 

Задайте лимити - Когато компютърът ви е с вас навсякъде, можете да попаднете в капана на усещането, че трябва да сте на разположение по всяко време. За да го избегнете, решете кога работният ви ден приключва. Предайте тази информация на хората, които работят с вас. Следвайте тези лимити, тъй като това е единственият начин да не станете жертва на синдрома "бърнаут".

Избягвайте мултитаскинга - Мозъкът е проектиран да поддържа фокуса върху един елемент и когато прескачате между отговор на имейл, преглед на документи и следване на нишката на разговор чрез чат с клиент, забавяте капацитета си. В средносрочен план негативните последици от тази практика оказват влияние. Съветът на Карла Санчес в тази ситуация е следният: "Концентрирайте се върху една задача (по приоритети) и не преминавайте към следващата, докато не я изпълните. Една стъпка след друга". 

Насладете се на свободното си време - След като работният ден приключи, се съсредоточите върху развлекателните дейности, които ви харесват най-много: четене, гледане на сериал, игра с децата си, готвене, спорт, излизане на вечеря. Отложете неспешните задачи до следващия ден, насладете се на свободното си време и се погрижете за себе си!

Не губете време - Ако сте склонни да се разсейвате лесно, внимавайте. Сърфирането в мрежата на случаен принцип, пазаруването онлайн, злоупотребата с WhatsApp с приятели или спирането в Instagram губи времето ви и намаляване на концентрацията, и следователно приключвате работния ден по-късно. Не бъркайте кратките почивки със закачането в социалните мрежи или със заниманията около къщата. 

Източник: abc.es

Превод и редакция: Нели Тодорова / Мениджър Нюз