Изработването на изцяло нов закон за движение по пътищата ще инициира следващия парламент. Това стана ясно по време на дискусия, организирана от в. „24 часа” днес, с която един от най-влиятелните вестници в страната поставя начало на нова своя инициатива под надслов „За 100 живота повече”, пише Мениджър Нюз.

Изданието събра на публичен дебат днес министри, досегашни народни представители, ръководители на КАТ, СБА, както и хора, чийто живот се е преобърнал драматично след катастрофи. Целта на кампанията е да мобилизира колкото се може повече енергия с полезни идеи и предложения за ефективни мерки в една от най-важните за цялото общество кауза – да спре войната по пътищата.

20% от загиналите на пътя са убити от свои роднини, съобщи по време на дискусията Алекси Кесяков, секретар на Държавно-обществената комисия по безопасност на движението по пътищата.  "Това по пътищата не е война – все някой щеше да победи досега. Не е бедствие, нито епидемия, а една наследствена болест, която се унаследява от фамилия на фамилия и от институция на институция."

Средно над 10 000 души са ранените годишно в катастрофи у нас. Така, на практика няма българско семейство без пострадал, съобщи Илия Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи. „Промените в закона за движение по пътищата са добри, но очевидно не са достатъчни, защото наказанията не работят. Защо да увеличаваме глобите, когато няма дори и 50% събираемост”, попита риторично той и отбеляза, че не размерът, а неизбежността на едно наказание е това, което дава ефект върху обществото.
 
Според главния секретар на МВР Георги Костов, от началото на годината се наблюдава намаляване на катастрофите и до голяма степен това се дължи на въведените по-строги санкции, включително спиране от движение и прекратяване на регистрацията на автомобила при груби нарушения. Повечето участници в дискусията обаче се обединиха около мнението, че е нужен изцяло нов закон.

Дебатът ще бъде успешен, ако с предложенията и мерките след него бъде спасен и един живот, обявиха организаторите от в. "24 часа".

Всички издания на МИТ Прес ООД - сп. "Мениджър", новинарското онлайн издание "Мениджър Нюз", както и онлайн изданията "Обекти" и "Новите родители" се присъединяваме към апела на кампанията и заявяваме своята подкрепа за тази кауза.