В продължение на осемчасовия работен ден средностатистическият служител работи по около 3 часа – 2 часа и 53 минути, ако трябва да бъдем точни, пише Science Alert.

Останалото време, според проучване от 2016 г., обхващащо 1989 офис служители във Великобритания, хората прекарват в комбинация от четене на новините, сърфиране в социалните мрежи, ядене, разговори на извънслужебни теми, почивки за пушене и търсене на нова работа.

Множество изследвания в последно време доказват, че дългите работни дни не помагат хората да дадат най-доброто от себе си. Установено е, че хората могат да се концентрират за повече от около 20 минути в даден момент.  

Към края на деня представянето започва да се влошава, каза К. Андерс Ериксон, експерт по психологията на труда. „Ако принуждавате хората да работят много повече от времето, в което могат да се съсредоточат максимално, ще ги накарате да придобият някои лоши навици“, казва Ериксон за Business Insider през 2016 г.

Ериксон е сред най-големите експерт по темата за изграждане на професионални умения. Той е изучавал някои от най-успешните професионалисти в различни области, за да разбере какво е спомогнало за техния успех.

Излиза, че мантрата „съвършенството идва с практиката“ е вярна, но само определен вид – т. нар. „целенасочена практика“. Експертите не прекарват по цял ден в усъвършенстване на занаята си, открива Ериксон. Те практикуват съсредоточено няколко часа, в които целенасочено търсят подобрение, след което спират. Мозъкът има ограничено количество когнитивни ресурси, които може да посвети на сериозно творческо мислене.