„Добре дошли на Юпитер!“. Това съобщение се изписа на екраните на Центъра за управление в Лабораторията за реактивно движение (JPL) на NASA в Пасадена, Калифорния, когато сондата „Джуно“ – носеща името на римската богиня Юнона – успешно навлезе в орбитата на газовия гигант.

В 6:53 ч. българско време на 5 юли сондата достигна най-голямата планета от Слънчевата система след като пропътува над 2 милиарда и 700 милиона километра за пет години. Повече от 13 години са изминали от началната фаза на проекта до пристигането на Юпитер.

Запратена с бясна скорост в една от най-опасните среди в Слънчевата система, навлизането на „Джуно“ в орбита е изпълнено с трудности, не само защото лети с 265 хил. км/ч. в час, но и защото трябва да премине през суровото, пращящо от радиация магнитно поле на Юпитер.

Празнуването на успеха в навечерието на националния празник на САЩ (Сондата навлиза в орбита вечерта на 4 юли тихоокеанско време) завърши с видео от приближаването на Джуно до Юпитер – то показа четирите основни спътника, танцуващи около планетата в реално време.

След приключването на тази най-рискована част от мисията идва ред на най-вълнуващото: науката. Космическият апарат ще ни даде най-близкият поглед към Юпитер, който сме имали досега и в следващите две години предстои да видим планетата такава, каквато не сме я познавали по-рано.

По-долу можете да гледате видеото, публикувано от американската космическа агенция.

Източник: Popular Science