4. Подготвени са.

Успелите хора предвиждат събитията и са подготвени за тях. Умеят да мислят в перспектива и са няколко хода пред останалите. Освен това са склонни на жертви, които обикновеният служител не би направил – да останат в извънработно време, да работят през уикендите, да дадат нещо повече от себе си. Ако им предстои презентация, ще се подготвят качествено, все едно отиват на изпит. Ако им предстои важна среща с клиент, ще се постараят предварително да се осведомят за неговите навици, за силните и слабите му страни. Ето това в съвременните бизнес среди наричат „проактивност”. Трябва да бъдете такива, ако искате да успеете.

5. Не спират да учат и да се развиват.

В момента, в който се вземете прекалено насериозно или си помислите, че сте достатъчно добри, или си кажете, че вече сте научили всичко, което може да се научи, вече сте се провалили. Винаги изисквайте повече от себе си. Винаги искайте да бъдете нещо повече от това, което сте били вчера. Не спирайте да учите, да се усъвършенствате, да надграждате постигнатото.

6. Отговорни са.

Успелите хора умеят не само да приемат похвали, когато са се справили блестящо, но също така да поемат и отговорност, когато нещата не са потръгнали. Това е едно от най-важните качества не само на добрия служител, но на добрия човек изобщо. Не забравяйте, че каквото и да правите, в крайна сметка работите за себе си, усъвършенствате себе си, възпитавате себе си, надграждате своите умения. Всичко, което правите или не, се отразява първо на вас като хора, после на колегите и на началниците ви. Утре ще смените работата си и тези хора вече няма да ги има. Вие и само вие сте единствената постоянна величина. Вие и само вие отговаряте за кариерата си, за тялото си, за съвестта си, за живота си. Цялата отговорност е ваша. Това е най-хубавата и същевременно най-плашещата мисъл. Колкото по-бързо я приемете и осъзнаете, толкова по-голям шанс има „компанията” ви, наречена Живот, да процъфти.

Цветелина Велчева по материали от www.success.com