Купили сте всичко необходимо на вашето дете за училище и сте готова да лиснете каничка вода, за да го изпратите на „Добър час“ и да въздъхнете с облекчение... 
Но ако очаквате да се отпуснете или да работите в блажено мълчание, забравете - телефонът започва непрестанно да бръмчи и ви заливат съобщения от родителския чат.

На теория той е създаден, за да могат родителите бързо да обменят необходимата информация и бързо да решават проблемите, които възникват с децата им в училище. Но това остава една непостижима мечта.
Родителските чатове в много случай са пример за непродуктивна и неадекватна онлайн комуникация.
Те “сервират“ безкрайни кавги, странни въпроси и не по-малко ужасни коментари, сред които трябва да търсите ситни зрънца полезна информация.

Ето няколко правила на дигиталния етикет, които могат да ви спестят разочарования и нерви.

1. Не водете разговори  на четири очи
Имайте предвид, че това е групов чат само за въпроси и информация, свързани с училище. В чата участват и заети хора, които освен това имат много други неща за вършене в живота си. И изобщо не им е интересно да четат километрични обяснения например откъде майката на Ани е купила такива яки маратонки.

2. Не започвайте ненужни дебати
За съжаление се случва непрекъснато. Достатъчно е да зададете на някого съвсем невинен въпрос и спорат се отприщва. Първоначално някой друг се опитва да даде отговор по темата, но винаги има родители, които започват да се отклоняват, пишат хапливи забележки. Темата се разводнява и настава пълен хаос.
Ако става въпрос за такива неотложни проблеми като набирането на пари за нуждите на класа или за избора на подарък за учителката, тогава се изключете от чата. Няколкостотин съобщения са гарантирани. Има, разбира се, риск да не разберете крайния резултат.

3. Не изпращайте спам
Някой пише, например, че е купил сборници със задачи за целия клас със събраните пари, а след това осемнадесет души смятат за свой дълг да отговорят на това съобщение „Благодаря!“ - и телефоните на всички бръмчат осемнадесет пъти (ако не са изключили известията, за да могат да спят или да работят). Не го правете - не пишете „благодаря“ или „ОК“,

4. Използвайте опция „търсене“
Преди да публикувате въпрос, използвайте търсенето в чата: може вече да има отговор. И не забравяйте, че често е достатъчно само да търсите в Google.

5. Пишете по същество
Опитайте се да пишете кратки съобщения, по същество и се постарайте да не правите грешки. Прочетете отново какво сте написали, преди да го публикувате. Идеалната публикация трябва да бъде изчерпателна, ясна и кратка.

6. Задавайте по един въпрос
В този случай има по-голям шанс да получите отговор.
Не отговаряйте отново на въпрос, който е получил отговор. В такива случаи само задръствате чата.

7. Оставете мемета само за приятели
Не си струва, дори и с най-добри намерения, да забавлявате публиката, да разведрявате обстановката и да задръствате чата с мемета. Поредица от смеещи се емотикони и коментари, далеч от обсъжданата тема, само ще влошат проблема. По-добре е да обменяте мемета в лични съобщения само с приятелски настроени родители.

Новите родители