Компаниите, които създават игри и приложения (и други потенциални развлечения), с удоволствие запълват тази новообразувала се празнота, предлагайки готови решения за психологическите нужди на малчуганите. Те знаят, че потребителите изпитват удоволствие, когато качват нови нива на своите герои във видео игрите, когато получават повече „харесвания“ в социалните мрежи и т.н. Тези „постижения“ успяват много бързо да ни накарат да се чувстваме добре.

Какво могат да направят родителите: не поставяйте толкова голям акцент върху академичните и спортните занимания, не карайте децата ви да се чувстват притиснати от факта, че трябва постоянно да оправдават очакванията ви. Поговорете си с тях, разберете какво наистина обичат да правят, подкрепете ги в избора им, помогнете им да преследват мечтата си и да постигнат нивото на компетентност, за което копнеят.

3. Установяване на взаимоотношения

И децата, подобно на възрастните, искат да се чувстват важни за другите. За да се задоволи тази нужда (и едновременно с това да се развият социални умения), детето трябва да има възможност да играе с други.

В днешния свят обаче самата идея за игра се променя мълниеносно. Ако предишните поколения имаха възможност да играят с другите след училище и по този начин да сформират силни социални връзки, много деца в днешно време се отглеждат от родители, които ограничават времето за игра навън. Най-често от страх да не им се случи нещо лошо, да не бъдат откраднати или да не бъдат тормозени от другите.

През последните 50 години възможността на детето да играе свободно навън постепенно намалява. А това му пречи да се превърне в един наистина уверен възрастен. То е принудено да си стои вкъщи, да посещава структурирани занимания или да разчита на технологиите, за да се свърже с другите.

Какво могат да направят родителите: дайте на децата си повече време да взаимодействат с малчугани на тяхната собствена възраст. Това ще им помогне да сформират връзките, от които се нуждаят и които в противен случай биха потърсили онлайн в социалните медии.

Източник: CNBC