За да разберете колко е часът, достатъчно е да хвърлите поглед на мобилния си телефон.  Въпреки това повечето мъже все още носят часовници, защото те са единственото им украшение. Ръчният часовник издава много неща за притежателя си – обществено положение, вкус, дори характер.

Часовникът внушава имидж.

Каква марка? Каква цена? Обемист или плосък? Кожена или метална каишка? С какви екстри? Кварцов, механичен или автоматичен? Всеки часовник олицетворява определен имидж, с който мъжът желае да се идентифицира. Най-предпочитани от съвременните мъже са часовниците, които изразяват дързост, авантюристичен или спортен дух и най-вече динамика.

Чрез часовника те излагат на показ своите мечти и копнежи. Често се срещат мъже, които носят огромни часовници, пригодени за приключения на открито,  но видът им е всичко друго, само не и спортен. Те просто се стремят да приемат атрибутите на часовника си. Така часовниците отразяват съкровените ни желания: яхтсмен под прикритие, пилот на джет, водолаз или пътешественик, който прекарва времето между 9 и 6 зад бюрото, а вечер гледа приключенски филми на плазмения си телевизор или системата за домашно кино.

Масивният часовник крещи за внимание.

Съгласете се, че едър и пълен мъж със скъп водоустойчив спортен часовник с допълнителни екстри изглежда малко нелепо. Но такъв мъж може би просто е жаден за внимание. И все пак е по-добре  часовникът да е по-дискретен, особено ако мъжът работи в консервативни сектори като банковия, финансовия или консултантския.

Препоръчва се хората на управленски постове и мениджърите да носят часовници, които излъчват динамика, праволинейност и яснота – защото точно такива качества се очакват от тях. Подходящи са марки като „Картие“, „Омега“, „Лонжин“ и „Брайтлинг“.

Златният „Ролекс“ не се котира.

Класическият златен „Ролекс“ вече не е на мода по високите етажи. Топмениджърите отдавна не търсят часовници, при които от сто километра да им личи, че са безбожно скъпи.

Най-добре костюмарите на ръководна длъжност да носят плоски и елегантни часовници с класически дизайн, които излъчват сдържаност. Екстрите нямат особено значение за тях; по- важно е часовникът да се съчетава с ризата, копчетата за ръкавели и дължината на ръкавите на сакото. И главното: въпреки че е елегантен, часовникът не бива веднага да бие на очи. Ако всички детайли от облеклото са хармонични, ще гледат мъжа в лицето. А именно това е целта на подходящия костюм.  

Височината е определяща.

Златна, сребърна или черна каишка, от стомана или кожа – материалът е също толкова маловажен, колкото и дали часовникът се носи на лявата, или на дясната ръка. Трябва само да подхожда на облеклото и да влиза под ръкава на ризата. Някои модели на „Брайтлинг“ с височина от 1,7 см сериозно се затрудняват да изпълнят този критерий – освен ако притежателят им не облече подходяща, ушита по поръчка риза.

Мъжът, на чиято китка се мъдри грамаден модел като „Панерай Маре Нострум Титанио“ с диаметър 5,2 см или „Брайтинг Бентли GMT B04“ с диаметър 4,9 см и множество екстри,  трябва да има съответното телосложение, така че часовникът да не изпъква. Но обикновено се случва точно обратното и часовникарското изделие моментално привлича вниманието. Ето защо повечето мъжки ръчни часовници са широки между 3,6 и 4,4 сантиметра. Ако часовникът е прекалено голям, събеседникът  неволно ще спира погледа си върху китката  на бизнес партньора и ще се отклонява от разговора.

Правилният избор е: различни модели за различните случаи.

Според наблюденията на експерти на делови срещи банкерите, консултантите и мениджърите винаги сядат така, че часовникът им да се вижда от всеки. Всички наблюдават, след това сравняват и обсъждат. Имайте предвид, че тези скъпи модели често се купуват за капиталовложение. Би било неуместно да носите луксозния модел на цена 40 000 евро, докато си почиствате грила, подреждате мазето или пазарувате в кварталния супермаркет например. Затова се препоръчва да имате различни модели за различните случаи в живота. За всички тях обаче важи едно и също правило: часовникът трябва да подхожда. На китката. На мъжа.

Автор: Цветелина Велчева по материали от T-online.de