Археолози са открили четири нови стаи в къща в Помпей, пълни с чинии, амфори и други използвани в ежедневието предмети - те показват живота на средната класа в момента на  изригването на вулкана Везувий, унищожил града през 79 г., предадоха Ройтерс и Асошиейтед прес.

Останки от купи, отворен сандък, легло и други вещи са намерени в сграда, открита преди време, обявиха от управата на археологическия парк в Помпей.

Някои от обектите са по-ценни от други - предмети, изработени от бронз и стъкло са редом до използванитe в ежедневието вещи, допълва БТА. “Голяма част от населението в Римската империя са били хора, които с пот на чело са се сдобивали с насъщния, но са искали да повишат социалния си статус”, казва директорът на парка Габриел Цухтригел.

Археолозите са направили гипсови отливки, за да възпроизведат някои от предметите в Помпей, един от основните туристически обекти в Италия, намиращ се в близост до съвременния град Неапол.

Останалата част от къщата, открита през 2018 г., включва двор, украсен с фрески на растения, птици и сцени от лов, както и ниша, посветена на боговете, смятани за пазители на дома.

“Собствениците са можели да украсят двора, в който се намира кътчето, посветено на боговете, както и кладенеца, но явно не са им достатъчно пари за всички стаи“, добави Цухтригел. "Не знаем кой е живял тук, но хубавият живот, изобразен в двора, вероятно е по-скоро стремеж отколкото ежедневна реалност."

Пепел и лава от изригването на вулкана Везувий затрупват Помпей през 79 г. Древният град е преоткрит през 16-и век. Археолозите продължават да намират там изключителни обекти.