Изучаването на нов език подобрява както структурата, така и функциите на мозъка независимо на каква възраст, установява изследване.

Учените сега смятат, че ученето на нов език води до изненадващи анатомични промени в мозъка – много по-значителни, отколкото се смяташе по-рано.

„Изучаването и упражнението на нещо, например втори език, укрепва мозъка, –  казва професор Пин Ли, ръководител на изследването, публикувано в Journal of Neurolinguistics. – Подобно на физическите упражнения, колкото повече използвате специфични области от мозъка, толкова повече те се развиват и стават по-силни.“

В едно изследване учените проследили 39 души с роден език английски, докато те учели китайски в продължение на шест седмици.

Мозъците им били сканирани преди и след този период за измерване на анатомичните и функционални проблеми в мозъка и били сравнени с тези на контролна група.

Резултатите показват, че тези, които успешно усвоявали новата информация, имали по-ефективни невронни мрежи във важните функционални области.