Настоящата година бе една от най-силните за родното производство на водка. Само за последните два месеца Flirt взе два златни медала. Първият е от Ню Йорк и бе връчен в индивидуална международна категория в конкурса International Spirits Competition - лично от неговия създател Адам Леви. Другото злато бе поредно за марката от The Vodka Masters на световното специализирано списание The Spirits Business, което ежегодно тества качествата на водки от цял свят. В редакторския материал с обзор на конкурса изданието твърди, че Flirt е впечатлила журито със своите „мекота, елегантност и плавност, които запазват характерния за нейния производител стил“. За първи път в историята на родните водки обаче, международно списание от такъв клас публикува няколко страници с ексклузивна и много интересна биография на марката. То се излиза на пазара през октомври, когато се състои и най-голямото специализирано световно изложение в Кан, Франция.

Основни характеристики на пазара на водка са изключителният динамизъм, многообразието и силната конкуренция. Жизненият цикъл на брандовете в тази категория е кратък: интересът на потребителите е насочен към новите марки, които бързо придобиват популярност и достигат своя пик, след което продажбите им рязко спадат с появата на нов атрактивен претендент. В бранд биографията на Flirt, изготвена от The Spirit Business, списанието разказва, че още с появата си на местния пазар тази марка се превръща в питието на младите хора, освободени от задръжки и търсещи приключения. Flirt се позиционира у нас като най-познатата водка и дълги години заема лидерска позиция. Днес това е водката, която има най-голям износ в историята на родното производство. Вече имат 24 вкуса, които дистрибутират на 83 пазара. Там се налага успешно Flirt Silver Filtered, която е лансирана на нашия пазар през 2011 година. Именно в тази година тя стъпва и на пазара на лукса и богатствата в Обединените Арабски Емирства, където само за две години от непозната българска водка се превръща в премиум марка с гарантирано качество.

Още при създаването й през 2001 година основното предизвикателство пред тази водка бе да се позиционира по-добре от конкурентите си и да задържи потребителския интерес. Благодарение на последователната маркетингова комуникация, залагаща на парти провокацията, и на дръзкото си име FLIRT, водката става пазарен лидер за 4 месеца. Задминава по пазарен дял дори водещите международни марки водка, с което си спечелва славата на най-бързо развилия се продукт в алкохолната индустрия на страната. Бързо успява да се отличи от останалите благодарение и на специфичната лицензна бутилка, която я прави разпознаваема. Тя е дело на една от най-известните агенции за продуктов дизайн в Европа – JustBlue Design, като продължава да прави Flirt единствена по дизайн в локален и в международен план.

Освен всичко това, тя се задържа номер едно водка и чрез постоянна иновация и инвестиция в качество. Тя е първата и единствена водка в България, която през 2011 година въвежда технологията за сребърна филтрация, която след наистина силно развитие на локален пазар, представя и на международната сцена. В началото на 2016 година изкачва още едно стъпало в технологичен план и стартира уникалното за страната ни производство чрез платинена филтрация, най-новият тренд в световен план. Това е иновативна руска технология, която изисква акредитация и сериозна инвестиция, но предоставя на финала водка с наистина съвършена чистота и качество. За добрата водка обаче е важна и основната съставка, а при Flirt това е зърнен спирт, който се извлича от селектирана пшеница и преминава през няколко фази на пречистване и ферментация. Другата важна съставка е кристално чиста изворна вода, на която се отделя изключително внимание и се спазват всички стандарти за контрол на качеството. Сертифициран технологичен екип контролира всеки един процес, за да гарантира качеството. То се прецизира на базата професионално извършен дегустационен /органолептичен/ анализ и на химични анализи на компонентите, извършени в акредитирана лаборатория. Международните партньори на марката опитаха Flirt Platinum Filtered за първи път на ексклузивното й световно представяне в Кан тази година, но ще имат възможността да я въведат на своите пазари през идната 2017 година, съобщиха днес от компанията производител.

Марката към момента присъства на 83 пазара и бележи 60% растеж на обемите в рамките на 2015 година. По предварителни данни за 2016 година най-големи ръстове има в Кения, Нигерия и Обединените Арабски Емирства. Най-силна дистрибуция през настоящата година е отбелязала в Северна и Южна Америка, Близкия и Далечния изток и Европа.