4. Приписване на чужди заслуги

Не са малко шефовете, които нямат никакъв проблем с приписването на чужди постижения на свое име. Ако най-добрите ви служители продължат да осигуряват изключителни резултати и успехи за компанията, а вие все така отказвате да им дадете заслуженото, не бъдете изненадани, когато те си опаковат багажа и отнесат талантите си на друго място.

5. Прилагане на двоен стандарт

Добрите шефове дават личен пример. Това обаче поставя един много важен въпрос. Справедлив и последователен ли сте в примерите и съответно очакванията, които имате?

Ако често закъснявате за работа, но порицавате и наказвате служителите си за най-малкото забавяне, създавате двоен стандарт, които ще накара всички в офиса да мислят, че сте несправедлив и арогантен.Да очаквате подчинените ви да отговорят на стандарт, който самите вие не покривате, е не само лицемерно, но и основна причина, която кара най-добрите ви служители да напускат работа.

Питър Икономи, автор на бестселъра „Managing for Dummies, The Management Bible, Leading Through Uncertainty“, за inc.com