Решението на канадското правителство е стратегически разумно не само за данъците, туризма и реформата в криминалното право, но, според учени, представлява и сериозен шанс за медицинските изследвания. Канадските учени вече имат напълно законна възможност да поведат световните научни изследвания на генома на канабиса и потенциалните употреби на растението и неговите деривативи за медицински и терапевтични нужди, които могат да варират от простото успокояване на болката до лечение на епилептични пристъпи.

Интересен феномен е и фактът, че така Канада и канадската науката ще могат да се възползват от изтичането на мозъци от други страни, където законодателството все още възпрепятства провеждането на научни изследвания върху канабиса, дори и с медицински цели. Сред тези държави е и един от научните лидери в света, САЩ. Така например Грег Боте, биолог, който е работел за гиганта Монсанто в Калифорния, е напуснал компанията и е отишъл да работи в канадската компания Анандия, където ще отговаря за развъждането и изследването на генома на канабиса.