Темпоро-париетална, или слепоочно-теменна връзка - така се нарича онази специфична зона в мозъка, която се активира, когато мислим как да споделим нещо във виртуалното пространство и с кого, пише Mashable.

Ако искате нещо да стане вирусен хит във Facebook и Twitter, темпоро-париеталната връзка е мишената, в която се целите - защото тя светва като коледна елха, преди дори да сме разбрали, че искаме да споделим нещо. Колкото по-активирана е тя, толкова по-сигурно е споделянето. И това не е задължително да има нещо общо с това какво на нас самите ни харесва.

Поне така смята изследване, публикувано в сп. Psychological Science. В него учени от Калифорнийския университет в Лос Анджелис дават на студенти задача, в който трябва да решават какво да споделят един с друг и изследват с ядрено-магнитен резонанс какво се случва в мозъка им.  Студентите играят ролята на телевизионни продуценти, които гледат пилотни предавания за телевизията и решават кои от тях да реализират и промотират. Темпоро-париеталната връзка била особено активна, когато даден участник решава, че ще подкрепи дадено предаване и степента на тази активност предсказвана не само дали той ще го промотира или не, но и колко убедително ще защити избора си. Психолозите наричат това "ефект на продавача".

Социалните мрежи непрекъснато ни засипват с всякаква информация. Част от нея предаваме нататък, голяма част - не. Учените предполагат, че още в първия момент, когато видим дадена информация, дори още преди да сме осъзнали, че ще я споделим по-натътък, нещо интересно се случва в мозъка. Оказва се, че са прави, но това, което се случва, е било изненада и за тях. Изследователите са очаквали, че ще се активизират зоните, свързани с паметта. Вместо това на преден план се откроила темпоро-париеталната връзка.