Интерпретациите с формата на сърцето са се превърнали във всепризнат символ на любовта, пише Мениджър Нюз. Гърците твърдят, че в сърцето се помещава душата, китайците вярват, че в сърцето се съдържа щастието, а египтяните са смятали, че то е източника на интелигентностат и емоцията.

Американски учени са доказали, че общуването с приятели оказва благотворно влияние на сърцето. При хората с широк кръг приятели рядко се наблюдават сърдечни заболявания. Общителните хора имат по-ниско ниво на кръвната захар и кръвното налягане, те по-рядко пушат, което има положителен ефект върху сърцето.

Сърцето тежи 250 - 350 грама, а размерите му се равняват на размера на юмрука на неговия собственик.

Според учените, сърцето на коня може да служи като детектор на човешките емоции на хората, които са в близост до животното. Учените смятат, че така биха могли да определят нивото на стрес при хора.

Измерването на пулса със стрелката на секундарника е измислено от английски лекар, който е живял преди 300 години.

Проучванията показват, че хората, които редовно спят следобед, са с 37% по-малко застрашени от сърдечно съдови заболявания.

Изварата е сред най-полезните продукти за сърцето, заради ниското съдържание на мазнини и големи количества протеини и калций.

Може да ви е странно, но валсът е най-сходен с ритъма на човешкото сърце.

Най-мощният двигател е сърцето. Човешкото сърце за цял живот прави 2 - 3 млрд. удара. Общата мощност, произведена от него, е достатъчна, за да транспортира влак до най-високата планина в Европа.

Учените са доказали, че смехът помага да се отпуснат вътрешните стени на сърцето и кръвоносните съдове, което подобрява работата на сърцето.