Бих могъл да извикам от щастие. За една секунда, Лиза обърна емоциите ми - от негативна спирала на гняв, разочарование и отчаяние на положителна спирала на облекчение, благодарност и щастие.

И тогава разбрах: Ние всички имаме супер сили. Ние можем да накараме хората да се чувстват добре или зле. Това става толкова просто - с жест, израз, дума или тон на гласа. Но чакайте. Мога ли наистина да обвиня вас за лошото си настроение? Не е ли всеки човек отговорен за собственото си настроение?

Ето какво знаем: Подобно на обикновена настинка, емоциите са заразни. Каролин Бартел от Нюйоркския университет и Ричард Сааведра от Университета на Мичиган са изследвали 70 работни групи в различни индустрии и са установили, че хората, които работят заедно, споделят настроенията си, добри и лоши. 

Това е особено важно да се разбере от хората на властови позиции, защото лидери, повече от всеки друг разпространяват настроението. Ако някога сте работили в офис, знаете го от собствен опит. Ако шефът е в лошо настроение, конфликтите се увеличават. Ако той е в добро настроение, хората общуват с лекота.

Означава ли това, че ние сме мрачни по вина на човека, който се блъсна в нас в метрото и не ни се извини? Погледнато по този начин: ако успеете да хванете настинка, от някого, означава ли това, че можете да отидете наоколо и да заразите всички останали? Може да бъдете в състояние да обвините за вашето настроение някой друг, но все още сте отговорни за това, което преминава към другите.

Без значение в колко лошо настроение съм, аз открих, че е доста лесно да се отнасяме към другите с доброта. И, че винаги има положителен ефект върху хората около мен, които пък ми отвръщат със същото. И готово, настроението ми се променя към по-добро.

Прочетете целия текст в Мениджър Нюз.