Диета срещу бръчки

23 декември 2018 г., 18:00
1129

popcorner / Shutterstock

Околната среда и замърсяването често са причина структурата на кожата ни да се наруши и да ни накара да изглеждаме по-стари, отколкото, честно казано, сме. Но защо да прибягваме към хирургия и химически пилинг, когато храната съдържа вещества, които имат мощно въздействие върху колагеновите и еластиновите фибри на най-големия (и видим) орган на човешкото тяло - кожата.

Какво образува бръчките?

Прекаленото излагане на слънчева светлина, цигарения дим, гените, наситените мазнини и рафинираните въглехидрати - това са обичайните заподозрени за омразните гънчици върху лицето и тялото. Те разяждат колагена и еластина - фибрите, които поддържат кожата стегната, гъвкава и гладка.

Международен екип от дерматолози подложи на анализ кожата и начина на хранене на 453 граждани на Австралия, Гърция и Швеция. Въз основа на резултатите учените заключиха, че въпреки че здравословната диета не може да изличи вредата, нанесена от години пушене и излагане на слънце без адекватна защита, тя определено помага за предотвратяването на щетите. Ето какво трябва да ядем и какво - да избягваме, за да се радваме на гладки и румени бузки.

Хапвайте повечко

Зехтин

Риба

Обезмаслено мляко

Вода и чай

Плодове и зеленчуци (най-добре от градината)

Яйца

Ядки и масла от тях като фъстъченото

Бобови култури

Не прекалявайте с...

Маслото

Червеното месо

Тортите и тестените изделия

Безалкохолните напитки

Пълномасленото мляко

Маргарина

Картофите

Четири тайни срещу остаряване

1. Яжте повече плодове и зеленчуци

Няма начин да не сте чували вече този вездесъщ съвет. Не е излишно пак да го повторим. Британски учени разгледаха под лупа диетите и бръчките на 4025 дами на средна възраст и откриха, че храните, богати на витамин С намаляват риска от прорезни бръчки с 36%. Този витамин-антиоксидант пази кожата от свободните радикали - онези нестабилни молекули, които повреждат колагена. Една чаша къпини или пресен портокалов сок на ден са ви напълно достатъчни, за да си набавите еликсира на младостта. Други проучвания показват и че колкото по-разнообразно на плодове и зеленчуци меню ядете, толкова по-големи са шансовете да запазите кожата си гладка. Не забравяйте правилото "5 на ден" - пет порции различни зеленини - една ябълка, една шепа броколи, един домат, една чаша сок, една купичка зеленчукова супа.

2. В ресторанта поръчвайте сьомга

Това ще зареди организма ви с вълшебните омега-3 мастни киселини, които намаляват риска от груба и застаряваща кожа с 25%. Орехите, рибеното масло и лененото семе също са прекрасни източници на омега-3.

3. Пийнете чаша какао без захар

Антиоксидантите епикатехин и катехин, които се съдържат в какаото, защитават кожата от вредното влияние на слънцето и засилват кръвообращението към кожните клетки.

4. Не ви ли омръзнаха белият хляб и захарта?

Всеки 50 грама въглехидрати в повече от препоръчителната дневна доза (която е различна за различните полове и възрасти) увеличава риска от бръчки с 28%. Това са две чаши кола. Причината е в молекулите, образувани от определени белтъчини и захари, които атакуват безмилостно колагена и еластина.

Ключови думи:
Коментари