Екип от специалисти по мениджмънт с ръководител Джон Антонакис от университета на Лозана решава да направи същото с харизмата на работното място. Те я свеждат до няколко конкретни стратегии, които могат да се усвоят. След което преподават тези стратегии на група избрани на случаен принцип мениджъри на средно управленско ниво в рамките на петчасов групов уъркшоп и един час индивидуални консултации.

След 3 месеца на съответните работни места били направено подробно проучване, показващи, че мениджърите, преминали през тренинга, били възприемани като по-харизматични, по-способни и по-надеждни в професията си отколкото преди това.

Повечето съвети за подобряване на харизмата се въртят около неясни предписания като "Демонстрирайте самоувереност". Макар и да е вярно, че самоувереността увеличава харизмата, трудно е да я изиграеш, когато не ти идва отвътре.

По същия начин стои въпроса и с топлотата, друга обща черта на харизматичните хора. Но тактиките, идентифицирани от Антонакис и колегите му са сравнително лесни за научаване, усвояване и прилагане.

1. Използвайте метафори. Използвате метафора всеки път, когато сравнявате екипа си с отбор или войска на поход. Лейди Гага използва метафора, когато нарича феновете си "малки чудовища". Принс използва силна метафора, когато се появява по телевизията с думата "роб", написана на бузата. Метафорите са харизматични, защото опростяват нещата и "бъркат в душата", докосват въображението и емоциите.

2. Използвайте истории и анекдоти. Личните истории може да имат голям ефект - особено такива, свързани с предизвикателства и тяхното преодоляване. Рок звездите използват истории, за да направят по-силна връзката между публиката и тяхната музика. Пол Маккартни например представя много песни на живо с анекдот за човека, за когото се пее в песента. Други разказват какво им се е случило в града, в който са дошли да свирят.

3. Покажете морално убеждение. Етичната значимост прави едно послание по-смислено. Чрез позоваване на "правилното действие" подсилвате основните споделени ценности и провокирате другите да предприемат действие. U2 накараха феновете да обиколят сцената със снимки на държаната в затвора Аун Сан Су Чи по време на световното си турне "360". Мадона напечата "Pussy Riot" на гърба си по време на турнето си MDNA в подкрепа на затворените пънк активистки. Адам Яуч от Beasty Boys организираше концерти за независимостта на Тибет. Примерите са безкрайни.