8 начина, по които психолозите се справят със стреса

09 април 2019 г., 13:00
3895

Shutterstock

И психолозите са хора. Понякога и тези специалисти, които ни помагат да разрешим проблемите си, трябва да се справят със стреса, пише Bright Side.

В следващите редове ще ви представим 8 от техните най-популярни метода.

8. Записвайте всичко, което ви хрумва

"Мисли, различни ситуации, идеи за статии, взаимоотношения с хора - всичко - пише клиничният психолог Джон Дъфи, автор на книга за възпитанието на тийнейджърите. - Когато си водя бележки, структурирам всичко, което ми хрумва. Това е полезен творчески процес, защото така забравяме за проблемите, мислите ни се изясняват, напрежението намалява. След това виждам нещата от друга гледна точка“.

7. Подбирайте внимателно продуктите за готвене

Когато Джефри Шумбер е потиснат, той обича да яде. Психотерапевтът, писател и учител обаче подчертава, че храната или трябва да е здравословна, или да е ястие, което никога преди това не е правил. "Когато пазарувам за продукти, прекарвам доста време в магазина. Впоследствие ги режа внимателно, подготвям дресинга и накрая – хапвам бавно. Често публикувам резултатите във Facebook, за да зарадвам приятелите си!", споделя психотерапевтът.

6. Стягайте и отпускайте мускулите си

Методът на прогресивната мускулна релаксация, който води началото си от 1920 г. насам, е предпочитан от американския психотерапевт Кевин Чапман.

Какво представлява той? Идеята всъщност е наистина простичка - след всяко силно напрежение идва силна релаксация. Стегнете мускулите си за 10 секунди и след това се съсредоточете върху чувството за релаксация в продължение на 20 секунди.

Съществуват 200 упражнения за всички мускулни групи общо. Просто не забравяйте да обърнете внимание на всяка мускулна група.

5. Или реагирайте правилно, или изобщо не реагирайте

"Ако не мога да променя ситуацията, способна съм да повлияя на реакцията си", казва психологът Сюзън Уитбърн, която не се бори със стреса. Тя просто си повтаря тази специална мантра, когато попадне в стресова ситуация.

Положителната реакция на негативната ситуация помага да се избегне стреса и дори да получите известен опит, ако го третирате като предизвикателство.

4. Спрете потока на мислите си

Психологът Мартин Селигман препоръчва лесен и популярен метод, който помага за проясняване на главата.

Плеснете с ръце и си кажете: "Стоп! Ще помисля за това по-късно!". Можете също така да носите ластик на китката си и да го докосвате всеки път, когато започнете да мислите за нещо, което не ви е от полза в този момент. Използвайте такива трикове, за да спрете цикъла на мислите и да отложите проблема за известно време. След това опитайте да насочите вниманието си към различни предмети или дейности.

3. Отделете един час за хобито си и нещата, които харесвате

Психотерапевтът Ейми Прьовски препоръчва да отделяте време, в което да правите правите всичко, което искате. Четете, рисувайте, гответе, правете упражнения – нещо, което ви прави щастливи. Без работа, без отговорности, без отрицателни мисли - не трябва да има нищо, което да ви разстрои.

2. Стимулирайте нервите си

Тони Бернхард предлага необичаен, но ефективен метод, базиран на физиологията.

Прокарайте показалеца си по устните. Като докоснете нервите, разположени на повърхността на устните, това стимулира парасимпатиковата нервна система и ви помага да се успокоите.

1. Опитайте с класически методи

Разбира се, има класически начини да се отървете от стреса, които работят също толкова добре.

Например, клиничният психолог и автор на книгата "Живот с депресия“ Дебора Серани се опитва да даде на тялото си всичко, от което се нуждае. "Използвам всичко, което докосва чувствата ми. Например, мога просто да седя в колата си, да слушам джаз по радиото, да се радвам, да се отпусна в горещата вана или да се наслаждавам на изискан и вкусен чай".

Ключови думи:
Коментари