Учени използваха последните техники за редакция на гени и откриха връзка между ръцете при хората и перките при рибите. Съществува строга еволюционна връзка между гените, които контролират растежа на върховете на перките и тези, които контролират растежа на пръстите на ръцете.

Революционната техника за редактиране на гени, която се нарича CRISP, позволява на учените да пренапишат ДНК вътре в живите клетки.

CRISP прави генното инженерство много по-лесно и много по-евтино. Някои традиционно се страхуват, че може да доведе до “дизайнерски бебета,” но техниката има сериозен потенциал да лекува болести така, както никога не сме могли преди.

В този случаи изследователите от Университета в Чикаго използваха технологията за да подчертаят ключова връзка между мишките и рибите-зебри, като откритията могат да ни помогнат да отговорим на въпроса как морските създания са еволюирали до ходене по сушата преди около 500 милиона години.

“В продължение на много години учените мислеха, че лъчите по перките на рибите нямат никаква връзка с пръстите по ръцете и краката, основно заради факта, че единият вид кост се е формирал от хрущял, а другият вид – от съединителна тъкан,” обяснява биолога Нийл Шубин. “Нашите резултати променят тази идея. Сега има много неща, които трябва да преосмислим.”