Учени от Корнелския университет установиха, че когато бъдат нападнати от вредители, растенията използват предупредителни сигнали, за да информират побратимите си.

Всеизвестен факт е, че когато някое насекомо започне да гризе листо, цвете или стебло, растението незабавно започва да отделя зловонен химикал, за да се защити. Сега обаче изследователите доказаха, че тези летливи органични съставки се отделят и с още една причина -  за да може други видове растения да научат незабавно за грозящата ги опасност.

В зависимост от генотипа си растенията имат най-различни аромати. Когато обаче някой ги нападне, всички тези миризми се обединяват в една. По този начин и останалите растения могат да ги разпознаят. На практика става дума за "общ език", чрез който растенията общуват помежду си. „Роднинската връзка между растенията не играе роля - обменът на информация се извършва независимо от нея. Летливите органични съставки от едно растение се улавят друго", заяви проф. Андре Кеслър от екипа.

За да достигнат до тези изключения, учените извършват експерименти с растението енчец, известно още като Канадска златна пръчка (Solidago altissima). Растения в саксии били подредени в няколко кръга в естествения им хабитат, като в средата на всеки кръг имало растение, нападнато от бръмбар листояд.

Саксиите позволили да се избегне възможността от комуникация посредством корените. Проф. Кеслър освен това констатирал, че растенията споделяли информация, ако по-голяма общност рискува да бъде атакувана, но в спокойни времена комуникирали единствено с други представители на своя вид. "Кодираме езика си, ако искаме разговорът ни да бъде частен”, поясни ученият. „Точно това се случва с растенията, но на химично ниво", каза още той.