Хората от хилядолетия се заблуждават, че превъзхождат с разума си останалите животни, въпреки растящите доказателства за противното, твърдят експерти по еволюционна биология от Университета на Аделайд, цитирани от Phys.org.

„В продължение на хилядолетия всякакви авторитети – от религията до изтъкнатите учени – повтарят едно и също: че хората са изключителни по природа и че те са най-умните същества в животинското царство,” казва д-р Артър Саниотис. „Науката обаче ни казва, че животните могат да имат когнитивни способности, които превъзхождат човешките.”

„Убедеността в когнитивното превъзходство на човека става неразделна част от философията и природните науки. Дори Аристотел, вероятно най-влиятелният от всички мислители, твърди, че хората превъзхождат останалите животни, благодарение на изключителната способност да разсъждават”, продължава Саниотис.

Мачей Хенеберг, професор по сравнителна анатомия, обяснява, че животните притежават други способности, които хората разбират погрешно.

„Фактът, че те може би не ни разбират, както и ние не ги разбираме, не означава, че „интелигентността” ни е на различни нива, тя просто е различна. Когато един чужденец се опитва да говори с нас, използвайки несъвършена и развалена версия на нашия език, впечатлението ни е, че той не е особено интелигентен. Но реалността е доста по-различна”, казва Хенеберг.