Човешкият род е смешно малък на фона на остатъка от живата природа на Земята, но смъртоносният му отпечатък е непропорционално голям. Най-голямото изследване за теглото на живата маса на Земята, или т.н. биомаса, е установило, че хората представляват по-малко от 0,01 % от планетарната биомаса. Но независимо от физическата пренебрежимост на нашето присъствие, историята на планетата Земя показва несъмнено кой е истинския доминьон тук. «Ситуацията е наистина шокираща», коментира Рон Мило от института Вайсман в Израел.

Екипът на Мило е установил, че общото количество на биомасата на Земята е около 550 гигатона въглерод. От тях около 450 гигатона или 80% от цялата маса е съставена от растенията, което далеч надхвърля всичко друго живо. На второ място са бактериите с около 70 гигатона въглерод. След тях идват гъбите, които със своите 12 гигатона са шест пъти повече от целия животински живот на планетата. Всъщност, животните съставляват само 2 гигатона, като от тях хората съставляваме изключително малка част. Нашата биомаса е само 0.06 гигатона и ние сме около 10 пъти повече от дивите бозайници, които са само 0.007 гигатона. Забележително е, че домашните животни, които са основно крави и прасета, са около 60% от всички бозайници на планетата и имат тегло на биомасата си 0.1 гигатона.