Не е тайна, че планетата ни има сериозни проблеми. Ние консумираме земните ресурси, необходими за една годинa, за по-малко от 8 месеца. Тенденцията е този период да продължава да се съкращава. Но въпреки че понякога ни се струва, че сме напълно безпомощни пред рязкото затопляне на климата или надигането на океаните, което може да направи Земята необитаема за хората, учените работят върху конкретни идеи как да спрят различните катастрофи.

Ето няколко от най-впечатляващите идеи:

1. Изсмукване на въглеродния двуокис от въздуха и превръщането му в гориво

Учени в Канада са конструирали устройство, което изсмуква въглеродния двуокис от въздуха и го комбинира го с водород, за да произведе въглеводородно гориво.

2. Използване на червеи, който да изядят пластмасовите отпадъци

Учени откриха, че специфична бактерия, която живее във вътрешностите на един вид червеи, може изцяло (и напълно безопасно) да разгради пластмаса.

3. Използване на гигантска мрежа за изчистването на океаните

22-годишният Боян Слат конструира V–образен филтър, който се закрепва за морското дъно така, че естествените течения на океана да съберат в него боклуците, които плават свободно.

4. Създаване на диамантени облаци

Използването на геоинженерство, за да се създадат изкуствени облаци, е крайна мярка в опита да се охлади планетата. Учени от Харвард са предложили (по аналогия със серния диоксид, който вулканите изхвърлят в атмосферата) да се изпратят тонове от алуминий на прах и диамантен прах в атмосферата. Този противоречив метод ще създаде огромни облаци прах в атмосферата, които ще отразяват слънчевата светлина. По този начин те ще задържат земята студена за по-дълго време.

5. Използване на дронове за засаждане на дървета

Факт е, че горите се унищожават по-бързо, отколкото са способни да се въстановят. Именно поради тази причина бившият инженер от НАСА Лорън Флечър е направила план, според който дронове могат да засаждат основно дървета от порядъка на 1 милиард годишно.