Горкият Юпитер. Съвсем наскоро голяма скала се разби в него. Подобно явление не е необичайно. Нетипичното в случая е, че то не е останало незабелязано.

Точно в този момент любителят-астроном Харалд Палеске от Германия и Хосе Луи Периера от Бразилия са  наблюдавали и (дори заснели) събитието от 13 септември. Експлозията в горната атмосфера на Юпитер е наблюдавана и от Симон Алиели от Италия и Жан-Пол Арну и Мишел Жаксон от Франция. Тибу Хумберт, Стефан Бар, Алексис Десмуги и Дидие Уолиан от Société Lorraine d'Astronomie във Франция също успяват да я заснемат.

Ако бъде потвърдено, това ще е едва осмият подобен сблъсък в Юпитер, наблюдаван от врязването на кометата Шумейкър-Леви 9 в атмосферата на планетата през 1994 г. Интересното е, че преди да се удари в „гиганта“, приливните сили на Юпитер раздробяват Шумейкър-Леви 9 на няколко по-малки фрагмента, които се удрят един след друг в планетата. След удара те оставят тъмни петна по облаците на Юпитер, някои от които с размера на Земята. Сблъсъкът е широко отразен в световните медии, а кометата е наблюдавана отблизо от астрономите по света. Сблъсъкът предоставя важна информация за Юпитер и осветлява неговата роля в намаляване на космическите отломки във вътрешната Слънчева система.

Не знаем със сигурност колко често големи или достатъчно бързи обекти се врязват в Юпитер и образуват проблясъци, видими от Земята. Астрономите обаче предполагат, че подобни събития не са рядкост – между 20 и 60 пъти годишно. Юпитер е голяма и има огромно гравитационно поле, което ускорява метеоритите, а това от своя страна генерира много по-енергийни събития, отколкото тук на Земята.

Наблюдаването им обаче е рядкост. Последното бе регистрирано преди повече от 2 години.