Телескопът "Джеймс Уеб" е във финалния етап от завършване на фазата си на разгръщане, която продължи две седмици, предава БНР. Отворено е и последното огледало, написаха от НАСА в Туитър.

Тъй като телескопът е твърде голям и не можеше да бъде изведен в орбита в оперативно състояние, той беше транспортиран сгънат.

Отварянето му е сложна и трудна задача, която от НАСА определят като най-предизвикателния проект, предприеман от тях някога.

Най-мощният космически телескоп, наследник на "Хъбъл" - "Джеймс Уеб", пое към Космоса с ракета "Ариана 5" на Европейската космическа агенция от Френска Гвинея на 25 декември и се е отправил към орбиталната си точка, намираща се на 1,5 млн. километра над Земята.

Инфрачервените детектори, с които е оборудван, позволяват да се търси светлина от първите формирани звезди и галактики преди 13,5 млрд. години. Така астрономите ще получат нови данни за най-ранните моменти от развитието на Вселената, за да разберат произхода ѝ и да изследват всяка фаза от космическата история, отбелязва Франс прес.

"Джеймс Уеб" е най-голямата и най-сложна обсерватория за космически науки, създавана досега на Земята. Той носи името на втория директор на НАСА Джеймс Уеб.

Предстои шестмесечна подготвителна работа преди телескопът да започне да изпълнява мисията си.

В края на този период "Джеймс Уеб" ще изпрати първите си изображения.