Телескопът „Джеймс Уеб“ достигна своята орбитална дестинация – на около 1,5 млн. км от нашата планета, съобщи NASA.

В около 19:00 средно гринуичко време (GMT) в понеделник обсерваторията извърши своята последна коригираща маневра в рамките на 5 минути, за да доближи т.нар. втора точка на Ларанж (L2), откъдето ще има достъп до почти половината небе във всеки един даден момент.

Източник: NASA

„Добре дошъл у дома, Уеб – заяви администраторът на NASA Бил Нелсън. – Вече сме с една стъпка по-близо до разкриването на тайните на Вселената. И аз нямам търпение да видя първите нови снимки на Вселената това лято!“

Траекторията на последната маневра на телескопа. Източник: Steve Sabia/NASA Goddard

В този регион на космоса „Джеймс Уеб“ ще стои в една линия със Земята, докато тя се върти около Слънцето. По този начин неговият слънчев щит ще предпазва чувствителното оборудване от топлина и светлина.

За да може гигантският чадър да предостави ефективна защита, Слънцето, Земята и Луната трябва да бъдат в една и съща посока, а „студената“ страна да работи при температури от -225 градуса по Целзий.

Разпалването на двигателите, известно като орбитално горене, бе третата подобна маневра, извършена от обсерватория от изстрелването и на ракетата „Ариана 5“ на 25 декември 2021 г.

"Джеймс Уеб" ще изучава най-старите звезди и галактики във Вселената, образувани след Големия взрив, както и за търсене на потенциално обитаеми планети.