Корпорацията Orbital Assembly обяви, че след 2025 г. ще започне изграждането на космическа станция с изкуствена гравитация подобна на тази във филма "2001: Космическа одисея". Станцията "Вояджър" е изключително амбициозен проект. Тя ще разполага с изследователски лаборатории за частни компании, както и първият космически хотел в историята. Освен това ще може да се обитава от максимум 400 души и ще може да се свързва с различни космически кораби, като Starship на SpaceX, за да приема и изпраща товари и пътници, пише elconfidencial.es.

Архитектурата на "Вояджър" ще е същата като тази, която можете да видите на орбиталната станция от филма "2001: Космическа одисея". Изкуствената гравитация ще бъде най-важната характеристика на дизайна на станцията, уточнява изданието.

Концепцията на станцията, предвидена от режисьора Стенли Кубрик заедно с екипа му за специални ефекти, Кон Педерсън, Уоли Вейвърс и Дъглас Тръмбъл, е измислена през 1929 г. от новаторски ракетен инженер за обитаемост в космоса, словенецът Херман Поточник. През 1952 г. дизайнът е усъвършенстван от Вили Лей и Вернер фон Браун - нацисткият инженер, вербуван от САЩ, за да разработи своята космическа програма въз основа на опита си с ракетите V2 (ракета с далечен обсег на действие, използваща течно гориво, бел. ред.), които тероризираха Лондон през Втората световна война. Тогава Лей и фон Браун предложиха станция с диаметър 72 метра, способна да генерира изкуствена гравитация.

"Колелото на фон Браун", както сега е известен този дизайн, произвежда изкуствена гравитационна сила благодарение на центробежната сила, която генерира при въртене около централната си ос. Тази сила отблъсква хората от центъра, създавайки намалена гравитация. В случая с "Вояджър" тази гравитация ще бъде подобна на тази на Луната - около една шеста от земната гравитация. Изкуствената гравитация е от ключово значение за дълъг престой на станцията, особено за онези, които не преминават през суровия режим на тренировка, през който астронавтите укрепват мускулите си, за да прекарват дълги периоди на международната космическа станция. Микрогравитацията в орбита е опустошителна за човешкото тяло, като бързо отслабва мускулите и костите. И въпреки че гравитацията като тази на Луната не е сравнима с тази на Земята, това би помогнало да се забави процесът и да се направи животът в станцията много по-комфортен. Този фактор е ключов за жизнеспособността му като туристически проект.

Корпорацията Orbital Assembly ще следва дизайна на Gateway Foundation и нейния главен архитект Тим ​​Алаторе. Ако компанията успее да осъществи този проект, това ще бъде най-голямата космическа структура, създавана някога от човека. С диаметър 200 метра общият размер на обитаемия пръстен на станцията е гигантски. Докато МКС разполага с пространство под налягане от 916 кубически метра и може да побере до седем души, фондацията твърди, че "Вояджър" ще разполага с 51 104 кубически метра пространство под налягане и ще може да побере от 316 до 400 души в зависимост от конфигурацията на модулите. Като цяло, станцията ще разполага с 24 обитаеми модула 20x12 метра. Пространството, където тези 400 души могат да се разхождат, ще бъде 11 600 квадратни метра.

Според Джон Блинков, търговски пилот, който основава Gateway Foundation през 2012 г. и вече е главен изпълнителен директор на Корпорацията Orbital Assembly, проектът ще изисква няколко фази преди началото на строителството на станция "Вояджър". Като начало те планират да построят малка станция в орбита, за да тестват различни от технологиите, които искат да използват на "Вояджър". Също така те трябва да тестват машината, необходима за разполагане на конструкцията в Космоса, наречена Structure Truss Assembly Robot. По думите на мениджъра на производството на Корпорацията Orbital Assembly Тим Клементс, този строителен робот ще има тестова версия на земята.

От компанията обявиха, че планът им е да построят гравитационен пръстен с диаметър 61 метра. Този прототип ще генерира гравитация, подобна на тази на Марс, 40% от тази на Земята. Изграждането на тази демонстрационна структура ще отнеме две до три години. През този период те ще изстрелят модулите в Космоса, така че след като разполагат с целия материал там, техният робот ще събере цялата конструкция само за три дни.

За да постигнат всичко това, ще им трябва SpaceX. Според Алаторе този проект е възможен само с ракети за многократна употреба, които намаляват разходите за превоз на товари в Космоса. Цената до идването на Falcon 9 на SpaceX беше 8 хил. долара за килограм. С Falcon 9 цената беше намалена до 2000 долара за килограм. Остава да видим обаче дали компанията на Илон Мъск разполага с честотна лента, за да може да пренесе целия необходим материал в Космоса, отбелязва изданието.