L'Oreal представи нов начин за диагностика на кожата. Технология е предназначена за крайните потребители и е базирана на 15 години изследователска дейност на научните екипи на козметичния гигант в областта на стареенето на кожата. Разработена е съвместно с ModiFace – водещата компания в областта на продуктите за разкрасяване, базирани на добавена реалност и изкуствен интелект (AI).

Новата технология използва създаден от ModiFace алгоритъм, задвижван от изкуствен интелект, и е базирана на експертните познания на L'Oreal и нейната огромна база със снимки. Използвайки метода на дълбоко обучение (deep learning) aлгоритъмът е трениран върху 6000 клинични образа (част от проучванията на научноизследователския отдел на L'Oreal и откритията за стареенето на кожата, представени в Skin Aging Atlases) и върху 4500 селфита на жени от 3 различни етнически групи (азиатска, кавказка и афро-американска), направени при различно осветление. В резултат на тези тренировки и съвместна работа с дерматолози, алгоритъмът предоставя изключително прецизна оценка на кожата. Точни резултати се получават дори и при различни лицеви изражения и всевъзможни условия на снимане (светлина, позиция на телефона).

Skin Aging Atlases на L'Oreal са първи по рода си и са фокусирани върху визуалните признаци на стареене за всяка етническа група. Проучванията, довели до създаването на тези атласи, са проведени във Франция, Китай, Япония, Индия и САЩ сред общо 4000 жени и мъже на възраст от 20 до 80 години. Атласите позволяват да се прецени или дори прогнозира общото стареене на лицето, като днес те се използват за клинични оценки при козметични или дерматологични лечения.

Първото приложение на новата диагностична технология на L'Oreal е услугата Vichy SkinConsult, която стартира през януари 2019 г. в Канада и ще бъде достъпна на уебсайтовете на марката и в другите държави по света по-късно тази година. Vichy SkinConsult ще предоставя на жените индивидуална диагностика в 3 лесни стъпки:

–    Дамите трябва да качат или да си направят селфи чрез уебсайта на бранда.
–   Технологията улавя 7 признака на стареене: бръчки под очите, загуба на плътност, фини линии, липса на блясък, тъмни петна, дълбоки бръчки и разширени пори. След анализ на тези фактори жените получават персонализирани резултати, информация за силните страни на тяхната кожа и приоритетни действия, които могат да предприемат.
–    Всяка жена получава и специално разработен за нея продуктов режим, отговарящ на специфичните нужди на кожата ѝ.

„С придобиването на ModiFace започна втория етап от дигиталната трансформация на L'Oreal, фокусиран върху преоткриването на красотата чрез различни технологии като гласови команди, добавена реалност и изкуствен интелект. Вярваме, че тези услуги ще бъдат новият начин, чрез който потребителите ще откриват нашите марки и продукти. След възможностите за виртуална пробa на грим и различен цвят на косата, след онлайн консултациите на принципа на добавената реалност, L'Oreal и ModiFace са горди да представят първата технология за онлайн диагностика на кожата, базирана на изкуствен интелект и изследователска дейност“ – коментира Любомира Роше, Главен дигитален директор на L'Oreal.