Обичате да си правите селфита? Изключвайте светкавицата, съветват ирански учени от Ширазкия медицински университет. Причината? Състарява кожата.

Оказва се, че светкавиците на по-голямата част от смартфоните работят посредством светоизлъчващи диоди, които намаляват способността на кожата да се регенерира. Това от своя страна пък води до по-ранно стареене.

Според изследователите този проблем би могъл да се реши, ако технологичните производители заменят светкавиците със светоизлъчващи диоди с ксенонови светкавици.

Главният интензитет на LED-светкавиците е в синята част от спектъра. Синята светлина може да предизвика различни нива на увреждане в очите и кожата.

Иранските учени установиха, че ултравиолетовите лъчи, излъчвани от светкавиците на смартфоните по време на селфита, образуват високо реактивни молекули с кислород, които дестабилизират молекулите на кожните клетки и водят до появата на бръчки. Този ефект обаче се наблюдава само когато телефонът се държи близо до лицето, а не когато е на стойка.